Saturday, October 17, 2009

Judehat år 2009

Jag fastnade på Flashback i dag. Jag har inte läst en enda normal tidning på hela dagen. Det är egentligen lika illa som att bara läsa Aftonbladet.
Det finns en del otäcka saker där och jag tycker faanimej att det växer sig starkare för varje dag: judehatet.
En diskussion om integrationsproblemen i Leicester och Aktuellts lögn om den samma (som jag skrev om för någon post sedan) kom plötsligt att handla om judar och deras planer på att bygga det mångkulturella samhället.

Jag vet att Flashback inte är verkligheten, men många unga människor är inne där och läser. Dom lockas till bloggar och forum av människor som förläst sig på ALLT som finns att läsa inom judehatslitteraturen. Tegelstenar till böcker.
Dom här människorna är inte som konspirationsteoretiker som hänvisar till obskyra internetsidor skrivna av andra dårar. Nej, det här är människor som kan sin historia och som vet EXAKT hur dom ska använda den kunskapen för att få fram sina judehatande poänger.

Det är farliga människor, för dom framställer sig som intellektuella och lärda, och ja, i någon mening är dom faktiskt det. Dom är lärda på samma sätt som en Imam, eller nån förläst vänsterdåre i stil med Jan Myrdal.

Dom skulle till och med kunna åka till ett land, bo där ett halvår, och sedan avge en rapport som inte stämmer ett jävla skit med verkligheten. Ändå så kommer den där rapporten vara hysteriskt jävla genomarbetad och ”sann”. Den kommer vara försedd med tusentals faktarutor och hänvisningar till historiska texter.

Jag snackar om snubbar med Dante på avataren nu. Jag snackar om snubbar som hänvisar till Horatius och Heidenstam med en axelryckning.

Kommer man med kritik för att judefrågan är off-topic så får man till svar: ”är du jude eller halvjude?”.

Frågan är för mig obegriplig. Pratar vi om mellanösterns enda demokrati nu? Det där landet som bygger hela sin existens på debatt? Är det vi pratar om? Landet där krigsivrarna och fredsivrarna sitter sida vid sida och DISKUTERAR? Mellanösterns kattungar om ni så vill, är det verkligen där vi har våra största fiender?

Om det är dom som vi pratar om så är jag gärna HELJUDE. Jag kan konvertera här och nu på studs (och inte bara för skämtens skull).

Själv kan jag inte hänvisa till några historiska texter, dom intresserar mig inte.
Jag är inte lärd på det där hjärntvättade sättet som en Imam eller judehatare.
Jag har inga haditer eller revisionistiska historiker att rätta mig till.
Jag är realist. Jag lyssnar på reson och sunt förnuft och jag VET att jag har mycket mer gemensamt med Jonathan Unge och Larry David än vad jag någonsin kommer ha gemensamt med dessa människor.

Jag säger som David Letterman sa i en diskussion med Bill O'Reilly
"I'm not smart enough to battle you point to point but I have a feeling..I have a feeling about 60 percent of what you say is crap"

Tilägg: Nu har tråden på Flashback dessutom utvecklats vidare till att handla om rasblandning… Ja, jag säger då det.

No comments:

Post a Comment