Monday, May 2, 2011

”Om det här hade varit business så hade man bytt leverantör direkt”

Med dom orden beskrev den knivskurne Miljöpartisten Anders Wallners vän det faktum att SOS inte skickade en ambulans.
Först och främst är det bara att beklaga det som hände, men den fria marknaden-kommentaren säger ju också något om den verklighetsfrånvända bilden som många människor har i dag.

SOS gör inte sitt jobb: inte för att dom är underbemannade och har dåligt med resurser. Nej, det handlar om att dom skulle gjort ett bättre jobb om det hade funnits konkurrens…
En polisanmälan mot deras flathet gör säkert att dom får fler lediga ambulanser nästa gång…
Det är ett tankesätt som ärligt talat gör mig mer upprörd än händelsen i sig.
Vi kanske ska konkurrensutsätta förorterna också? Dom förorter som inte klarar målen för bildning och mål med att få folk i arbete blir av med sina statliga bidrag?
Kanske är det en morot som kan göra Albys unga mindre våldsbenägna?
Jag menar om jag hade betraktat Alby som en business så hade jag bytt leverantör direkt. Eller rättade sagt, jag hade bytt ut dom politiker som har tillåtet en produkt som Alby att växa fram: jag hade inte polisanmält rånarna i sig: jag hade polisanmält dom som hade låtit sådana motsättningar växa fram.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mp-politikern-nekades-ambulans_6132165.svd

No comments:

Post a Comment