Sunday, April 3, 2011

Joakim Dungel en av dom två som halshöggs

Det står förvisso inte i Svenskans upplaga, men det går att läsa i Ekstrabladet.
Jag är inte förvånad, men jag är uppriktigt ledsen.
Det börjar bli många svenska offer för den islamistiska terrorn nu:

September 2001 dog fyra svenskar i World trade center attacken. Perla Hermele dödades av en självmordsbombare i Israel och ytterligare fem svenskar dödades i en självmordsattack på Bali samma år.

I Maj 2004 så halshöggs kocken, Magnus Johansson, gästarbetare i al-khubar i Saudiarabien.

Och nu Joakim Dungel, halshuggen som straff för något som en präst i Florida gjort...

Jag har ärligt talat lust att kräkas.
Hör jag någon mer stolle nämna Europools statistik över terrorism i Europa så skriker jag! Det är ärligt. Jag vill inte höra om hur många bankomater och busskurar ETA har sparkat sönder. Det är idioti.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/minneshogtid-for-fn-svensk-pa-tisdag_6061677.svd

http://www.expressen.se/nyheter/1.2389126/fn-vi-stannar-men-behover-battre-skydd

2 comments:

  1. Vilka var dom fyra svenskarna som dog i wtc?

    Vad hette dom och varifrån kom dom?

    ReplyDelete
  2. Det var förbaskat svårt att hitta den informationen på nätet vad det verkar...
    Per Gudmundsson har nämnt det i några artiklar, bland annat i NEO och i SVD.
    Det är ganska restriktivt över lag att hitta listor med offer, eller nationaliteten på dessa.

    ReplyDelete