Sunday, July 19, 2009

Bill O´Reilly-special

Jag gillar den amerikanska TV-kanalen Fox. Den förhatliga, den ”hemska”.
Jag tror många i Sverige har fått en felaktig uppfattning om kanalen. Dom tror att den är farlig. I själva verket så är det HUMOR på hög nivå.
Dessutom är det en humor som är viktig och på riktigt.
Det som sägs på Fox är nämligen saker som en väldigt stor del av den amerikanska befolkningen tycker.

Det är jättemånga amerikaner som oironiskt sätter på sig truckerkepsen och med sydstatarflagga på bilen deklarerar att dom älskar BBQ, kyrkan, dune bugs och dödsstraff.
Det vore hemskt om dessa människor, en stor del av befolkningen, inte fick göra sin röst hörd. -För mig är det en demokratifråga.

Som i Sverige. Här har vi i stort sett bara motsvarigheten till Democracy now och Young turks när det gäller nyheter i TV-mediet (med undantag av Axess och TV8). Vänsterliberala, ”snälla” program med humana värderingar.

Varför har inte konservativa rätt att få sin röst hörda i det här landet?
Man behöver inte åka långt från storstaden för att inse att moral och etik faktiskt är viktiga frågor. Det är inte konstigt att dessa människor känner sig överkörda av Stockholmspolitiker. Jag håller med dom även fast jag själv inte delar den åsikten.

Den enda konservativa röst på SVT som jag kan minnas är Sivert Öholm. Lite kristen moralpredikan sådär för oss andra att skratta åt. ”Gud som haver barnen kär, se till den som liten är och går på rockkonsert” –Minns ni den?
Att nå upp till Fox-nivån är dock omöjligt i vårat land. Att se idioter som Bill O´Reilly, Hannity, Colmes och Glenn Beck förnedras av sina gäster fungerar dock hyfsat som substitut.


Bill O´Reilly blir förbannad på en TV-prompter:



Bill O´Reilly och Joan Walsh talar om den mördade abortläkaren Dr Tiller:


Bill O´Reilly diskuterar drogliberalism med två tonåringar och blir ägd:

No comments:

Post a Comment