Tuesday, March 2, 2010

Antisemitismen lever och frodas i Malmö även utan Reepalu

Ilmar Reepalu känner sig förföljd av den ”Judiska lobbyn”. Hotbilden kan visst jämföras med den som fanns mot Olof Palme veckorna innan mordet 1986… Jag antar att det finns både PKK-agenter, Contra-medarbetare och fullgubbar från Sollentuna med i ekvationen? Eller så är det kanske judar och realister som fått Säpo att höja beredskapen?

Vilket som så är det naturligtvis för jävligt att politiker utsätts för hot. Jag är dock fullständigt säker på att Reepalu inte behöver frukta mer än möjligtvis en gräddtårta i ansiktet. – Han har nämligen intellektuella motståndare i det här fallet: Ofarliga glasögonormar med ärmlösa pullovers och chinos.
Hans motståndare garvar nog snarare åt grodorna än låter sig provoceras till våldsbrott.

Ska jag vara ärlig vet jag inte ens riktigt vad Ilmar sagt som är så kontroversiellt?

Fastän jag läst vad han sagt och påståtts sagt flera gånger nu så har orden inte fäst hos mig.
Visst, jag antar att det kan ses som lite kontroversiellt att påstå att inga judar utsatts för hot under 2009 i Malmö, förutom i samband med Davis cup-demonstrationen, men samtidigt så förminskas ju problemen i samhället jämt. Jag vet inte varför man skulle göra ett undantag när det gäller just hotet mot judar?

Svante Weyler på Sveriges radio tyckte dock att det var dags att ta bladet från munnen och spelade in en ganska tillspetsad krönika i "God morgon Världen" om Ilmars påstådda antisemitism.

För mig är det här väldigt mycket ett slag mellan två bemedlade PK-iter med starka drama queen-kvalitéer.
Antisemitismen är på alla sätt levande och frodande i Malmö, men det är knappast Ilmar som står för det tunga artilleriet: Den delen sköter män med rötter i mellanöstern med bravur.

Tillika frodas hatet mellan kristna MENA-invandrare och muslimska diton i Malmö, Södertälje och var hän dom råkar blandas. Det är nästan så att man börjar tveka på det mångkulturella samhällets förträfflighet…

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/reepalu-overvager-polisanmalan_4353867.svd
http://www.sr.se/sida/default.aspx?ProgramId=438

No comments:

Post a Comment