Saturday, January 17, 2009

Gala för Obama

Jag tyckte att det var positivt att Barack Obama vann presidentvalet. USA är verkligen ett land i desperat behov av CHANGE, och jag tror till och med att jag grät en skvätt under Obamas segertal.
Det där med change har dock gått till överdrift. På CNN pratar man om en global förväntan, och vissa tycks tro att Mellanösternkrisen kommer lösas så fort Obama har tillträtt Presidenttronen. Riktigt så kommer det nog inte bli.
Dessutom är det djupt osympatiskt med alla dessa kändisar som går man ur huse för att hylla, stötta och hjälpa Obama. Det är inte direkt som att Obama har lidit brist på cash (hans valkampanj var den dyraste kampanjen som en presidentkandidat någonsin har haft).
Nu har då turen kommit till Sverige. Gala för Obama den 20:e januari lockar med ett utbud av alla som är någon inom den svenska mulatt/svarta kändiseliten. Visserligen saknar jag Mapei, men även hon har skrivit en hyllningslåt till Obama såg jag på youtube senast jag var inne där.
Alla människor i västvärlden (speciellt om dom är svarta) har förvandlats till någon slags Obama girls som svassar runt och skryter med hur mycket dom älskar den sexiga och intelligenta Obama. Kan vi inte vänta med hyllningsgalor tills vi ser någon form av resultat?
Jag vill faktiskt inte att valkampanjer ska vinnas på MTV med Black eyed peas och bling bling, utan genom debatter och differentierade åsikter.
Jag vill inte ha några jävla galor för NÅGRA presidenter (även om dom råkar vara svarta).
Putin och hans knähund, Presidenten Medvedev måste för övrigt ses som någon slags föregångare vad gäller "Money is king val". Bikinibrudar och fotbollsspelare har trängt undan politikerna från valtorgen eftersom att deras budskap säljer bättre.
Om några år kommer vi säkert få se samma sak i Sverige: Christer Sjögren spelar goa låtar i en Moderat stödgala för inrättande av dödsstraff.

No comments:

Post a Comment