Friday, January 23, 2009

Skavlan

Jag missade förra avsnittet av Skavlan men såg programmet som gick nyss. Det var underhållande. Bra blandning av högt och lågt. Det blev en skön kontrast när rummet fylldes med skrän och tjim efter den inledande, lågmälda intervjun med Lukas Moodysson. Fredrik och Filips uppskruvade röster och jargong lät lite som ett jetplan när dom körde igång.
Det finns få människor som jag respekterar så mycket som dessa tre herrar och mina förväntningar (både på Lukas nya film och F&F tramsiga USA-show) är så högt ställda att dom omöjligtvis kommer kunna leva upp till dom.
Petras historia om sin ryggskada och hennes vassa replik till lyckoforskaren om hans brist på källförteckning och överflöd av ansiktsbehåring gjorde att hon växte i mina ögon. Länge har jag annars tyckt att hon är bra mycket sämre än sin komikerpartner Anna Granath, och att Anna i större utsträckning hade förtjänat framgången. Att Petra, precis som Anna är gammal dansare var också intressant att höra, någon får gärna förklara hur det kommer sig att dessa två komiker har dansen gemensamt?
Annars då? Kjerstin Dellert bar guldjacka och gjorde övningar med en stol, några präster sjöng singback och Skavlan gick ut med att han var bisexuell.

No comments:

Post a Comment