Thursday, March 12, 2009

Gränsen mellan en galning och en idiot är hårfin

Jag såg en galen man på tåget idag, han stod mitt i vagnen och pratade med sig själv. han sa:
-Nu kommer säsong sju av 24, mm, ja, jo den ska jag följa såklart! Och Tom Cruise han ska ju vara med i inspelningen av Mission Imposible fyra om kontraktsbråket löser sig! Sedan kommer ju Sylvester Stalone göra Rambo Fem har det ryktats om, kul, kul! Matt Damon ska göra en fjärde Bourne-film, han är tillbaka igen som Jason Bourne, hmm, ja, jo, den du, den blir bra den!

Jag satt vid min plats och följde hans monolog nervöst. Jag tänkte, snart drar galningen fram en kniv och går bezerk här i vagnen. Men just i det ögonblicket vände han sig i profil och jag såg något glänsa till vid mannens öra:
En Bluetooth!

Herre gud min skapare!

No comments:

Post a Comment