Saturday, March 14, 2009

Resultat Melodifestivalen 2009!

Så var det över! Jag är glad över Malenas vinst trots att popopera är värre än Nu-metal med tysk rap.
Siffrorna inom parentes visar vilken plats jag tippade att bidraget skulle komma på innan finalen (jag är ganska nöjd med mitt tips måste jag säga).

1(1) Malena Ernman
2(2) Caroline af Ugglas
3(4) EMD
4(6) Måns Zelmerlöv
5(7) Alcazar
6(9) Sarah Dawn Finer
7(3) Heat
8(10) Agnes
9(8) Emilia
10(11) Sofia
11(5) Molly Zandén

Jag hade några grova missar i mitt tips. Sarahs låt vann på några genomlyssningar och gick bättre än vad jag hade trott. Heat gick sämre än vad jag hade trott: jag var säker på att dålig 80-tals hårrock var det som gällde, men jag hade tydligen fel...
På självklar sistaplats hade jag tippat Sofia och där hade hon också hamnat om inte Internationella juryn hade gett henne poäng. Mollys tråklåt vann inte alls dom gullighetsröster som jag hade trott.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen2009/article4649353.ab

No comments:

Post a Comment