Tuesday, March 31, 2009

Intresseorkestern blåser en fanfar

För några år sedan, när Dan Panas arbetade på Aftonbladet, så skrev han den mest fantastiska artikel som jag någonsin läst. Artikeln avhandlade en misslyckad hårfärgning som Farmen-Özan hade gjort. Enligt Özans egna utsago hade han blivit ”helt orange” i håret…
Den artikeln skrevs innan bloggarnas tid, men jag skickade i alla fall ett mejl till Dan för att gratulera honom till den intressanta artikeln. Jag bedyrade även att mitt smicker inte på något sätt dolde någon ironi. Jag fick inget svar tillbaka från Dan…
Nu har dock Aftonbladets reporter Michael Carlsson lyckats bräcka Dan Panas fantastiska text genom att skriva en än mer intressant artikel, denna gång om travtränaren Stefan Hultmans koppling till Daniel Westling. Jag kan omöjligt se hur någon, någonsin skulle kunna avhandla en större händelse än detta i en journalistisk text.
Är jag ensam om att känna lukten av ”Stora journalistpriset”?

http://www.aftonbladet.se/trav365/article4779979.ab

No comments:

Post a Comment