Sunday, March 1, 2009

Melodifestivalen 2009 Deltävling 4

Den fjärde deltävlingen var också den sämsta, det kunde inte ens Grotesco-gängets fantastiska hiphopparodi ändra på.

Agnes ++
Agnes får 2 plus för håret och outfiten. Låten? Tja, snar glömd discolåt.

Starpilots ++
Johan Becker från Fame Factory iklär sig rollen som stridspilot. Jag sitter och irriterar sig hela låten igenom, tanken gnager inom mig ”var har jag hört denna låten förut?”

Susanne Alvengren +
Bert Yogson vill ha tillbaka sin kaftan! Att skriva texter som innehåller ordet ”människobarn” är INTE okej…

Anna Sahlene och Maria Haukaas Storeng +
Marias bröst var, hmm, framhävda. Låten var toktrist men även här satt jag och funderade på vilka dom hade plagierat?

Thorleifs +
Thorleifs ser ut som spräckfärdiga gödkalvar. Sångaren (Thorleif?) sväller över skjortkragen och man väntar bara på att kravatten ska flyga iväg som ett skott vilken sekund som helst.

Sara Dawn Finer +
Åååh, det är så fruktansvärt tråkigt. Varför har SVT samlat alla dom sämsta låtarna till sist?

Next 3 +
Svensk reaggeton. När Melodifestivalen ”goes street” så blir det ALLTID fel. Jag garvade så jag storknade när glidarkillen med Peter Jihde-frilla gjorde sina dance moves.

Malena Ernman +
Låtskrivaren Fredrik Kempe måste vara helt schizofren. Jag kan tänka mig att han var barbröstad och iklädd läderbyxor när han satt vid sin flygel och skrev dessa två låtar. Att han sedan satte ihop dom till en låt var kanske inte så lyckat…


http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen2009/article4529541.ab

No comments:

Post a Comment