Friday, April 3, 2009

Är Michael Carlsson Aftonbladets ritneger?

För några år sedan så talade jag med en arkitekt som berättade för mig att han var företagets
allt-i-allo, ”allt från VD till ritneger”.
Jag fick aldrig bakgrunden till det där N-ordet men jag antog att det var en nedsättande term om någon som gör allt skitgöra på en arkitektbyrå; som ritar fönster och dörrar efter färdigbestämda mallar på ritningarna, och som hämtade kaffe till alla sina kollegor.
Exakt den rollen tycks Michael Carlsson ha på Aftonbladet. Jag har redan tidigare kommenterat hans artikel om travtränare Stefan Hultmans ”intressanta” koppling till Daniel Westling. Nu har Michael skrivit en artikel om Johannes Brost och hans tippkompisar. Intressegymnasten går ner i spagat och slår en bakåtvolt i pur glädje!
Michael måste i sanning vara hatad för att straffas med alla dessa förnedrande uppdrag.
– Öh, du Micke, kan du ringa den där tjocka travtränaren och höra om han fått några gymtips av Daniel Westling?
– Öh, du Micke, ring Johannes Brost och fråga om han och hans bettingpolare fortfarande brukar festa tillsammans?
Med ollonröda kinder skrider Michael till verket.

Om jag hade varit Hindu så hade jag trott att Micke hade varit mördare i sitt tidigare liv, han måste ju ha gjort något vidrigt för att straffas så i detta liv.

Ett annat scenario är att Mickes roll är självpåtagen och att han faktiskt är stolt över sina artiklar.
Oh du milde! Tanken svindlar!


http://www.aftonbladet.se/trav365/article4812102.ab

No comments:

Post a Comment