Monday, February 9, 2009

Då fick jag tyvärr anledning att blogga även idag

Jag satt nyss och spanade runt bland tidningarnas nätupplagor för att se om det fanns något som var värt att blogga om idag. Visserligen hade jag en lös idé att skriva om Mahmoud Abbas värdelösa tal i Europaparlamentet, men det var egentligen inte ett ämne som jag brann särskilt mycket för: den där konflikten kommer ju ändå finnas kvar där i morgon och i övermorgon. Jag kan skriva om det senare, om nått år kanske...
Precis när jag höll på att ge upp kampen för att hitta något i nyhetsflödet att beröras av så såg jag en artikel i Aftonbladet om att The Cramps sångare Lux Interior hade dött av ett medfött hjärtfel.
Faan! The Cramps var ju verkligen superbra. Jag ska inte ljuga och säga att dom var mina största favoriter, men jag höll verkligen med Fredrik Strage när han placerade deras framträdande på Mentalsjukhuset i Napa som det största ögonblicket inom rockmusiken. När dårarna dansar loss till "Human fly" blir allt plötsligt väldigt otydligt. Det blir svårt att se vem som är skadad i huvudet och vem som är klok.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article4335367.ab

No comments:

Post a Comment