Monday, February 16, 2009

Territorial Pissing

Det är vaddå?
Motsvarigheten till en sönderslagen högtalare och en sten i ansiktet på polisen?
Det är liksom inte lika bra som det är provocerande. Och det gör sig till och larmar, och det är tal om fyra års fängelse, och det är så jävla rätt, och så jävla fel.
Fredrik Malm sätter ner foten och ropar: Nu är sötebrödsdagarna över Konstfack! Ni kan kyssa era statliga miljoner bye bye!
I ilska pressas den rödlila ansiktsnyansen fram hos folk. Man skriker ord som ”Skulle det här vara konst?!” ”Ska konstfack verkligen pyssla med sådant här?!”.
Samtidigt sitter Nug och skrattgråter över det miss/lyckade projektet…
– Men såhär får man väl ändå inte göra? Nu blir jag upprörd!
Men jag är ledsen, det är liksom inte upp till dig att bestämma vad som är konst lille man. Konst avgör jag och bara jag, och du och bara du. Och ni skriker: DET ÄR FLUM!
Och jag håller med, det är flum, och ni blir ännu mer provocerade.
Kan något lämnas med ett frågetecken för en gångs skull, eller måste ni ha era åsikter och känslor serverade på ett jävla bloggfat?



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4422598.ab

No comments:

Post a Comment