Thursday, February 12, 2009

Skräck och blod i brevlådan

Jag är ledig från jobbet idag, så jag gick till brevlådan för att se om paketet hade anlänt, och jodå, det hade det. Två dubbel DVD: er som jag längtat efter så länge. Dom ligger fortfarande inplastade här bredvid mig när jag skriver detta, men jag kan knappt bärga mig.

Den första filmen är ECW -The most extreme matches. Filmen innehåller några av dom mest klassiska wrestlingmatcherna från ECW: s historia. För er som inte vet någonting om wrestling så kan jag säga: det här är inte det som ni sett på svensk TV, det här är något HELT annat. "Extreme" står här för extremt blodigt och extremt bra. Sabu, Cactus Jack, Sandman, Terry Funk... Jag dregglar bara av att tänka på saken.

Den andra filmen är The Amityville horror, originalet från 1979. När jag såg denna filmen för första gången så höll jag på att skita på mig av rädsla (korrektion, en viss toalettscen i filmen gjorde att jag inte kunde förmå mig att gå på toaletten på flera timmar). Extramaterialet till filmen är så digert att det tar upp en helt egen disc.

No comments:

Post a Comment