Friday, September 18, 2009

Jimmie Åkesson vs Jan Helin

Räddhågsna, nervösa journalister brukade förr om åren (för inte alls länge sedan) ställa frågan “hur gör vi för att stoppa Sverigedemokraternas framfart?”

Man körde länge med en ihjältigande taktik: att hindra Sverigedemokrater från att yttra sig i största möjliga mån. Man vägrade dom både debattutrymme och annonsutrymme.

Om Sverigedemokrater trots allt fick vara med i debatter så var det alltid EN Sverigedemokrat som fick möta en hel panel av vänstertyckare, AFA-iter och intellektuella kulturpersonligheter.
Det var nog den mest lyckade taktiken för ”demokratiförespråkarna”.
Det höll kvar SD på promillenivåer.

Sedan ett tag tillbaka har medierna ändrat taktik och låter nu Sverigedemokrater komma till tals i allt större utsträckning. Man har nästan gått till överdrift med tanke på att Sverigedemokraterna fortsatt är ett litet parti som knappt ens når upp till KD:s storlek..

Samtidigt med det ökade utrymmet så ökade man även på förtals- och propagandakampanjerna. Man har vänt på varenda jävla sten för att hitta skandaler.
Om det så inte är gråsuggor som väller ut så kanske det åtminstone finns en mask, eller en myra som man kan sätta nazistämpeln på?

Denna taktik har gått ganska dåligt hittills eftersom att läsarna har genomskådat ”skandalerna” som lögner och grova överdrifter, så nu prövar alltså Aftonbladets chefredaktör Jan Helin en tredje taktik: att vägra Sverigedemokraterna annonsutrymme och SAMTIDIGT ge dom debattutrymme.

Att Aftonbladet frivilligt låter sig sablas ned i sin egen tidning är fullständigt sensationellt.



http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/medier/article5814390.ab
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/medier/article5808066.ab

No comments:

Post a Comment