Sunday, September 6, 2009

Zlatan en "cock teaser"

Som jag misströstat när det gäller Zlatan i landslaget. Jag har slitit mitt hår och förbannat hans blotta närvaro. Det har varit stillastående. Det har varit filmande och fula armbågar. Det har varit måltorka och det har varit mängder av missade passningar, skott och mottagningar.

Igår var det samma visa igen. Laget som helhet spelade bra. Safari, Källström, Mellberg, Majstorovic, Holmén och Elm (trots den onödiga straffen) -Alla visade dom klass.

Zlatan var dock usel som vanligt.

När han spelar i landslaget så underpresterar han, det hör liksom till. Det var inte många rätt från hans fötter igår.

Men så plötsligt slår han till! Han gör det inte ens snyggt. Det är samma dåliga mottagning som vi vant oss vid i landslagssammanhang. Samma värdelösa skott som går rakt på målvakten.

Dom flesta andra anfallare på elitnivå hade fått bollen närmare sig i mottagningen, hade hunnit med att få till en chip i det där läget.

Men det är liksom skitsamma för när den där bollen studsar in så är det som om ALLA missade målchanser genom åren är som bortblåsta från minnet. Då förvandlas han återigen till Ibrakadibra!

Jag blev så glad att jag bara skrek rakt ut!

Känner jag Ibra rätt så kommer han gå kräftgång i landslaget även fortsättningsvis, men så kommer han göra dom där ca två mål per år som förlåter allt.

Man vet ju att han kan prestera i klubblag, men i landslaget är det alltid med kniven mot strupen: alltid efter en långvarig svacka.

Det är lite tråkigt att det ska vara så, för man vet ju att kapaciteten finns där om han skulle kriga mer, om han skulle röra på sig lite mer, om han skulle öka passningstempot.

Om Zlatan hade varit en kvinna så hade jag gett honom epitetet ”cock teaser”.

http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_3475367.svd

No comments:

Post a Comment