Saturday, May 9, 2009

Min bok

Jag har skrivit en del på min bok idag. Den är i stort sett klar, jag sitter bara och korrläser nu. Jag känner att publiceringsdatumet börjar närma sig. Första kapitlet är helt klart. Det blir ganska babbligt, en torr inledning, men förhoppningsvis kan det ändå väcka läsarens intresse.
Rationellt sett så är det naturligtvis inte värt att offra all denna tid på ett projekt som inte ger mer än kanske tio läsare. Det är naturligtvis helt dåraktigt. Men samtidigt så känns det som om jag inte har något val (vilket även besvarar frågan om varför min blogg heter som den gör). Boken var tvungen att skrivas. Att förlagen inte kommer vilja ta i den ens med en tvåfotspinne var något som jag visste redan från början, så därför bemödar jag inte ens att skicka den någonstans. Den ska upp här på bloggen, ingen annan stans.
Om någon vill kopiera den, göra om den till sin egen, sprida den som PDF eller som Word-fil
–Det skulle bara göra mig glad.

2 comments:

  1. Kan lova att jag kommer att läsa den för du vet ju vad jag anser om ditt sätt att använda orden :

    Sen ska du aldrig ge upp, vet du att vår kära Astrid Lindgren blev avpolleterad ett stort antal gånger innan hon fick sin första bok publicerad?

    Ser fram emot den..

    ReplyDelete
  2. Min känsla är att inte ens Astrid hade fått den bok som jag håller på att skriva publicerad.

    ReplyDelete