Tuesday, May 19, 2009

SVT: s nya humorsatsning på fredagar!

Fredagar innebär nu repris av Sjukan och Pistvakt.
Vänta lite, jag känner att jag måste förtydliga mig lite här: REPRIS AV SJUKAN OCH PISTVAKT!
Självmorden ökar ju sommartid och det här kan väl knappast hjälpa?
Om jag skulle göra en lista över dom två sämsta humorsatsningarna av SVT någonsin så skulle jag placera Sjukan och Pistvakt på den listan, den enda frågan är i vilken ordning jag hade placerat dom?
Det finns så sjukt mycket bra humor som producerats genom åren, med Hasse och Tage, Skäggen, Rally-gänget, Varanteatern, Killinggänget etc, och så väljer man att reprisera den sämsta dyngan som någonsin gjorts?
Jag är stum av förvåning. Vad kommer härnäst, reprisering av Helt apropå och Solstollarna?
FY FAAN!
Hoppas TV-sommaren blir kort så att räddarna i nöden (Skavlan och Oldsberg) hinner komma till vår undsättning!

4 comments:

  1. Får man fråga hur gammal du är?
    Humorn och kulturen var helt klart bättre förr.
    Flera av 2000-talets program/serier är massproducerad dynga, och saknar helt humor, syfte eller känsla.

    ReplyDelete
  2. Ok! Själv är jag 32 år. Och det finns flera (än vad man kanske tror) i min ålder som uppskattade Solstollarna, Toffelhjältarna, Helt apropå och andra liknande humorprogram.

    ReplyDelete