Sunday, May 31, 2009

Varslet på Lagena

För mig är Lagena det bästa exemplet på när fackets agerande är rätt. Här handlar det inte om snikenhet och I-landsproblem, utan om ett faktiskt problem i vårt samhälle som slår ut människor.
Här har vi ett företag som inte behöver varsla personal men som gör det i alla fall eftersom att den inhyrda personalen är billigare.

Naturligtvis finns det en slemmig företagskonsult med i bilden, ett besparingsproffs som åker runt som frilansare mellan olika företag i Sverige och talar om dom ekonomiska fördelarna med att hyra in personal.
Jag blir glad i hjärtat av arbetarnas sammanhållning.

2 comments:

  1. Tack för stödet!
    /Han på bilden

    ReplyDelete
  2. Stå på er. Jag vet allt för väl hur företagen jobbar med inhyrd personal. Jag har trots att jag är över 30 år aldrig haft ett FAST jobb i hela mitt liv. Det betyder dock inte att jag arbetat mindre än 40 timmarsveckor...

    ReplyDelete